נשים הן רוב מקרב בוגרי האוניברסיטאות, אך הן עדיין נרתעות מלימודי הנדסה ומדעי המחשב. איך פותרים את המשוואה?
המאמר, סוקר את שילוב הנשים במדעים ומציע פתרון למיעוט הסטודנטיות הבחורות במקצועות הללו. למעשה, נשים הן רוב מקרב בוגרי האוניברסיטאות אך מעטות בקרב לימודי ההנדסה ומדעי המחשב- כ15% אחוז בלבד. תופעה זו, מתחילה מהלימודים בתיכון, בהן מעטות הבנות אשר פונות ללימודי מדעים ואף מעטות יותר פונות לכיוון של מדעי המחשב.
מחקרים ניסו לתת הסבר לתופעה זו. רוב בקר טוען שהנשים מצטיינות בחשיבה רוחבית ומטיבות לקשור קישורים לא טריוויאליים בין תחומים שונים. לעומתן, הבנים טובים בהתקדמות ליניארית ובהשגת יעדים. יש הטוענים שמקצועות אלו, נחשבים כתחום קר ומנוכר שבו לא ניתן לשלב את ההיבט האנושי. דהיינו, מקצוע גברי, כאשר הבנות, אינן מקבלות את התמיכה לבחור בכיוון מדעי. כמובן שניתן לתלות את האשמה בחברה. אך לטענת הכותבת החברה איננה אשמה, כיוון שמי שרוצה להצליח יכולה להצליח. לראייה- שיעור הבנות המציינות בלימודי המתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד גבוה משיעור הבנים.
בעולם כולו, נעשים מאמצים רבים על מנת להכניס נשים למקצועות המדעיים כמו לדוגמא, שינוי תנאי הקבלה והפיכת הלימודים ליותר אטרקטיביים עם דוגמאות הקשורות לחיים. לדעת הכותבת יש להשקיע בחינוך ולטעת בבנות בגיל צעיר את הביטחון שהן יכולות להצליח במדעים מדויקים, בהנדסה ובמדעי המחשב. בנוסף, ניתן לקיים פעילויות ומהלכים מיוחדים עבור נשים והכנסת שינויים כלליים המיועדים לגברים ולנשים המיטיבים עם כולם.
להלן הלינק לקריאת הכתבה ב ynet